Rödluvan

Tog in Yra för kloklippning idag.
Herregud säger jag bara. Hon är inte en sån liten hare längre. Jag måste få tag i en våg så att jag kan väga henne.

Kloklippningen gick sådär, fick några få klor klippta. Försöker ta resten imorgon, det är ingen brådska men jag vill gärna få det gjort.

Vi mös en stund, jag ställde upp henne på ett bord och försökte träna henne på att sitta så snyggt som möjligt.
Det gick inte bra alls, eller jo. När hon satt på sängen så gick det kanonfint men så fort hon kom upp på bordet så skulle hon tramsa sig.

Igår köpte jag även nytt foder, tänkte testa på kalvfoder. Hararna utdorades med det hos uppfödaren så jag ger det en chans.
De är redan jättefina, men Intro behöver lägga på sig lite då hans ryggrad känns lite för mycket.
Korsningarna är inte så förtjusta i pelletsen, så när jag har tillräckligt med pengar ska jag köpa hem Stampe pellets också.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0