Presentation

Tänkte göra en liten presentation på mina kaniner som bloggen kommer att handla om.



Först ut är nykomlingen PippiAdolfs Rödluvan som gav mig insperation att skapa denna blogg.
Yra som hon kallas för är en renrasig Belgisk hare som är född den 17 maj 2011. Hon kom till mig den 28 september. Vi åkte till Örebro för att hämta denna underbara hare, och jag ångrar inte en sekund att vi åkte dit.
Yra är en social och matglad hare, hon sitter gärna i famnen och myser eller på axeln.
Yra kommer jag träna i hoppning och hon kommer att få kullar när åldern är inne och när en snygg Belgisk hare hane hittas.



Sen har vi min pensionerade avelshona Qepta's Chili Isabella Chan, en harkorsning på 5 år. Hon är född våren/sommaren 2006, har fött upp henne själv och hon har ingått i min avel.
Chili lämnar otroligt fina ungar som är kanonhopparen.
Dock så är inte Chili den ultimata hoppkaninen eller kelkaninen då hon är ganska tjurig av sig.
Chili bor ihop med sin son Joshi.



Sist ut har vi min prins Qepta's Livrädd med stil, min fina kille på 1 år, han är född den 3 juli 2010 kl 03:29, var med när ungarna föddes, Joshi var min kanin från första början, redan när han var liten så var det vi.
Joshi är kastrerad och ska snart börja tävla i hoppning.
Joshis mamma är Qepta's Chili isabella chan och hans pappa är Stjärnans Tick Tack.

Kommentarer
Postat av: Denise

aww. •3•



Väldigt fint med utebilder, särskilt när löven börjat falla.

ÄLSKAR bilden på tanten. ;D

2011-10-22 @ 22:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0